- something somewhere

Syster fotograf!

+SUN

Så skönt att vara hemma. Har varit och hälsat på mina fina morföräldrar denna dag. Alltid lika trevligt och mysigt! Jag blir verkligen glad när jag känner att jag har tid att umgås med släkt och familj. Sedan har jag och mamma varit ute på lite ärenden. När vi kom hem lagade vi mat till två galningar, Sandra och Emelie som cyklat en massa mil idag(?). Men kvällens stora händelse var att övningsköra (officiellt). Galet skoj. Jag och mamma skrattade så att vi nästan fick ont i magen. Nu blir det kvällspromenad och sedan sätter jag nog på en film. Myskväll!

på en båt

I onsdags hängde vi på en båt hela dagen. Det var super nice väder. Helt vindstilla och sol! Vi kunde ligga uppe på soldäck i flera timmar och steka. Nu är jag i alla fall hemma i Sthlm igen och det är jätte skönt! Vi har haft en jättebra resa med god mat, bra shopping och lite sol. Har fler bilder från resan som antagligen kommer dyka upp på bloggen så småningom. Nu ska jag njuta av några dagars ledighet innan jag börjar jobba igen.
Vi hörs.

and it goes like this

Tre bilder

mer från hamburg (+god mat)

Hamburg var nice! Maten också. Förresten. Starbucks är inte ett dugg överskattat. Deras kaffe är helt gudomligt gott! Och frappen... Mmm

TOKER

Vädret blev bättre så vi hängde lite på stranden. Myyys! Min syster är roande, bara så ni vet.

hansestadt lübeck

Nu är vi i lübeck. Här kommer vi stanna i två nätter troligtvis. Idag har vi shoppat och strosat runt i Hamburg. Shoppingutbudet var såååå mycket bättre än väntat. Jag, mamma och systern min shoppade verkligen loss vid gallerierna kring jungfernstieg. Ser ni silverhalsbandet jag bär på bilderna? Nedsatt till 2€ (typ 18:- SEK!!!!) Taget.

påvift

Det regnar i hamburg. Vi åt på en restaurang mina föräldrar åt på för 20 år sedan. Imorgon ska vi shoppa. God natt.

obegripligt

Mina tankar och böner går till de drabbade i Norge. Det är helt obegripligt det som har hänt.

på resande fot

Nu har vi lämnat gbg. Jag och min familj är påväg nedåt Europa. Nu är vi på ett hotell i lund där vi ska spendera natten. Imorgon drar vi vidare. Troligtvis genom danmark och tyskland. Sov gott! Ska fota mycket nu - återkommer!

trädgårdsföreningen

En bra dag! Emelies lag vann både 16-delen & 8-delen, i morgon är det kvartsfinal som gäller! Jag köpte ett linne från topshop på rean idag. Vi vandrar genom trädgårdsföreningen för att komma till avenyn och vi äter god mat. Livet är helt ok.

myyys

såft

Helt ok utsikt på restaurangen vi åt på. Räkmackan är utsedd till Sveriges bästa. Slank ner ska ni veta! Har en massa mys-bilder på mig och elvis. Visar dem imorgon! Goood natt...

hänger på hotellrummet

Det har blivit en till dag med massa fotboll. Emelies lag vann både igår och idag. Annars har vi hängt på 23:e våningen i uppe i gothia towers och käkat räkor. Jag har även lekt med elvira och mirran. Snart ska vi ut och träffa lite familjevänner på stan. Hörs ikväll igen!

FIIIRST DAY

GO:TEBORG

Jag och mamma såg en massa kossor gå över motorvägen idag. Soft.
Vi kom fram till götet vid ett. Sedan dess har jag hängt på hotellets gym&relax och ätit mat med föräldrarna.
Vi bor mitt i city, högst upp i hotellet med utsikt över centralen, trädgårdsföreningen och ullevi. Det är niiice!

PART HIGH-FIVE / Malmö

(Bliiiir galen på den dåliga kvalitéeen!!!!)
Mat. Mat. Mat. Som vi hade längtat efter denna kväll. När vi var i Malmö gick vi på restaurang och beställde in tre-rätters. För oss som annars försökt leva relativt enkelt blev detta nått helt nytt. Vi var mätta till och med dagen efteråt.

everything turns to you

Tjejer på luffen/ part two.
Detta var sååå nice!

so we're alone again

(Varning för djup text)
Ibland sitter jag uppe om nätterna. Har svårt att sova. Tänker. Kommer på mig själv att jag är alldeles för djup. Googlar om volontärarbete i u-länder. Lyssnar på Joshua Radin eller Loney Dear. Kommer på mig själv igen, du ska upp och jobba imorgon Elin. Men jag lyssnar inte på den instinkten. Tankarna finns någon annan stans. Längre bort. På en viktigare plats. Huvudet tänker på viktigare saker än att få rätt antal sömntimmar.

WALKING IN COPENHAGEN / PART 4

Och så drog vi till Köpenhamn. Vandrade runt på ströget, shoppade, åt glass och njöt. Mysig stad det där!

en torsdag

Direkt efter jobbet blev det lite fika med släktingar nyss hemkomna från Afrika. Sedan lagade jag och mina föräldrar värsta super middagen. Grillat kött med massa goda tillbehör. Till efterrätt blev det frukt/choklad i ugnen som vi åt tillsammans med glass. Nu har jag städat och börjat tänka över min packning. På söndag drar jag ut i vida världen igen. Kommer vara borta i två veckor men denna gången kommer ni kunna följa mig. Datorn ska med, så det kommer bli en massa blogginlägg.

PART THREE/TJEJER PÅ LUFFEN/HALMSTAD

Vi vandrade bland kossor och ladugårdar med våra 20 kilos ryggsäckar. Det tog fyra timmar att nå destinationen. En upplevelse i sig. Slaget vid Fyllebro. Vi pausade längs med vägkanten och njöt av plättar. Vi pussade skylten när vi äntligen kom fram. Nästa dag somnade vi på stranden, åt en god pastasallad och spelade minigolf. Vi grillade även korv under stearinljus samtidigt som solen gick ner. Det var absolut lika på Gullbranna som det var på Hönö!

PART TWO/FIRST STOP/HÖNÖ

Nästan lite för många bilder. Men jag kunde helt enkelt inte välja bort några. Så många fina ögonblick därifrån. Hönö var helt underbart. Vi vandrade runt bland klippor och bad. Vi köpte likadana ringar (olivia tappade sedan sin i dasset och nej, trots tappra försök att få upp den är den nu förevigt borta). Vi köpte färsk hönökaka av en kvinna som gräddade den i vedugn. Detta är bara lite utav det som hände på Hönö.

Jobbar hela denna vecka. Måndag-Lördag. Nu vet ni var jag håller hus ;)

på möja /p1

Så här såg det ut i helgen. Vi avslutade vår resa på fina Möja i Stockholms skärgård. Det blev ett perfekt avslut på vår annars ganska intensiva tågluff. På möja hade vi tid att bara hänga, bada/sola, kolla på film, sova och laga god mat. Resten av bilderna från resan kommer upp inom kort. ÅÅåååååh resan var alldeles underbar. Blev bara tvungen att säga det igen!

sagolikt kollosal

Är nu hemma efter en helt fantastisk resa tillsammans med mina två fina och underbara vänner på bilden ovan. Vi har farit runt land och rike i nio fantastiska dagar. Vi har tagit oss runt på tåg och varit på många platser. Hönö, Halmstad, Malmö, Köpenhamn och Möja. Jag blir alldeles lycklig när jag tänker på allt fint vi har fått uppleva. Har massvis med bilder som jag kommer visa de närmsta dagarna. Lovar att snart höra av mig igen. Jag ligger ju lite efter på bloggfronten nu efter en dryg veckas uppehåll. Nu ska det bli ändring på det! Lovar. Sov gott :)

EXCITED

Olivia är här. Vi har pratat, myst och haft ångest över packningen (hehe) hela kvällen. Mackorna är fixade och imorgon åker vi! Helena möter vi i Göteborg imorgon. Klockan ringer tidigt så nu är det dags att sova. Vi kommer få det sååå bra. Är så lycklig. Hejdå Stockholm!

njut

Lite bilder från sommarhäng tsm med bella, systern min och miranda. Det är så underbart att vakna på morgonen fixa i ordning lite mackor och cykla iväg till vattnet. Sommarlov är nice. Ikväll har jag jobbat, känner mig faktiskt lite duktig. På lördag åker jag och mina två vänner. Jag kan inte förstå att resan vi pratat om så länge snart är här!!!