Fotbollsföräldrar

Det är nästan skrämmande att se hur engagerade och uppspelta människor kan bli av att titta på fotboll. Åskådarna som står på sidan är ju nästan mer taggade än spelarna. Jag tycker faktiskt det är lite konstigt. Som idag t.ex, var jag och såg min syster spela en väldigt viktig match mot ett duktigt lag. Matchen skulle avgöra vilket lag som vann serien. Tycker ni det är okej om föräldrar står och skriker på varandra, skäller på domarna, skriker svordomar åt spelarna (tjejer i tolvårs åldern) och nästan hoppar av ilska om en spelare gör ett fel? Jag har lust att springa fram till alla dessa föräldrar och skrika "Detta är bara en lek där man sparkar på en boll!" Det är faktiskt inte champions league-final! Stackars alla ungar som får känna en sådan press av sina föräldrar.... Kan ju inte vara kul!

Jag tänker även på domarna. Stackars människor alltså! Om de gör ett endaste fel får de en massa arga och kritiska kommentarer. Hallååå? De är också människor. Inga super snabba jättar som kan springa runt över hela planen och se varenda liten knuff. De har två ögon precis som andra normala människor!
Slut på detta snack....
För övrigt var min lilla träningsnarkoman till syster väldigt bra idag. Som alltid! Är faktiskt lite avundsjuk på att hon är så grym ;)
Och nej, bilderna är inte från idag... Haha... Det var en aning kallare, om man säger så :P

Anonym

Bra skrivet

2010-09-23 @ 09:41:09



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

BLOGG:



RSS 2.0