En mycket piggare och gladare flicka!

Nu är jag precis hemkommen från akuten. Har hängt på sjukhuset lite till och från de senaste dagarna. Därför har det varit lite segt på bloggen... Erkänn det är en anledning att inte uppdateringen varit på topp? ;)


Igår kväll/eftermiddag kom jag in på akuten med väldigt stora andningsbesvär. Kunde inte andas normalt... Sjuksköterskor började direkt dra i armar och ben, de skulle kolla allt! Syretillförsel i blodet, puls, feber... osv... Ni vet allt sånt där ;) Blev faktiskt lite orolig där ett tag, särskilt när alla runt omkring mig blev så stressade... Sedan blev jag transporterad till barnsjukhuset eftersom jag är under arton. Läkarna kollade en massa saker och jag fick lämna en massor med prover. Jag fick bland annat en dunderdos kortison som gjorde att svullnaden i min hals gick ner. Tror faktiskt inte jag kan beskriva lättnaden när jag kände att jag kunde ta hyfsat normala andetag igen. Underbar känsla!


Förresten måste berätta en sådan grym sak med att ligga på barnsjukhus! Snacka om jackpot när man såg att de hade Fantomen, Bamse och Tummarna på äventyr som låneböcker på rummet!!!! :D Och att det var seriefigurer ritade på väggarna... Precis det jag behövde! :thumbup:


I morse fick vi en massa provsvar och de var helt okej. Jag har lite förhöjda levervärden och sånt men det hade nog kunnat vara värre. Det är nämligen sådana saker som hör ihop med sjukdomen. Kommer i alla fall inte få spela någon fotboll till åtminstone januari... :(

Nu sitter jag hemma. Har fått i mig 50 cl vätska!!!! Wohooo. Känner mig jätte stolt :) Hade aldrig kunnat trycka ner en droppe vätska igår, men nu när jag fått kortison så funkar det!!! Wooonderful feeling :D

Oj, det blev ett ganska långt inlägg... Men nu vet ni att jag i alla fall mår bättre :)

amanda

Krya på dig Elin <3

2010-10-16 @ 12:11:07
BLOGG: http://blogg.veckorevyn.com/halonen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

BLOGG:



RSS 2.0