focus

Efter en väldigt trevlig grillkväll hemma hos några vänner har jag beslutat att jag ska släcka tidigare idag... Jag gillar inte att sova så länge på mornarna, det känns som om jag förlorar halva dagen.
 


Jag känner mig otroligt lättad över en sak. Jag har gått och tänkt väldigt mycket på skolan den sista tiden (även om det är sommarlov). Jag tog verkligen ut mig i slutet av åttan och jag mådde väldigt dåligt. Skolan tog över hela mitt liv, jag gick och tänkte på skolan hela tiden (även om jag inte pluggade just då), jag kände att jag inte kunde lägga ner tid på att ha kul med mina vänner och jag kände en enorm prestationsångest.

Prestationsångest, men för vem och varför? Det vet jag inte... Jag tror att det var för mig själv. Jag ville väll bevisa att jag också kunde! Nu i efterhand inser jag att det verkligen inte var värt det. Det var inte värt att tappa sin glädje för lite bättre betyg, i alla fall inte för mig.

Jag har i alla fall bestämt att i nian ska jag ha ett mål, vara lycklig. Självklart menar jag inte med detta att jag ska skita i skolan. Jag ska verkligen satsa i nian och jag kommer känna mig stolt över mina slutbetyg, det vet jag. Jag ska liksom inte ta det så allvarligt, mer som en nypa salt. Jag vill liksom inte hetsa upp mig allt för mycket. Jag har insett att nians betyg endå inte är så allvarliga, allvaret har verkligen inte börjat än.

Jag kommer verkligen att försöka unna mig tid, då jag ska ha kul och inte ångest över skolan. Sedan ska också väldigt mycket tid läggas på skolan och pluggandet, men inte mer än vad jag klarar av. För glädjen ska finnas där, det är bestämt!

Visst låter det bra, mamma? :)
Nu ska jag bara fortsätta njuta av sommarlovet!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

BLOGG:



RSS 2.0